Ενότητα 1η

Θεματική: Οι πρώτες μέρες σ’ ένα νέο σχολείο
Κειμενικό είδος: Επιστολή (επίσημο και ανεπίσημο ύφος)

Θέμα 1: Επιστολή σε επίσημο ύφος

[Σχεδιάγραμμα]

Προς: Αγαπητό Διευθυντή του σχολείου

1. Εισαγωγή
– Χαιρετισμός και παρουσίαση του σκοπού της επιστολής.
– Έκφραση των πρώτων εντυπώσεων ως νέου μαθητή και επιθυμία για καλή προσαρμογή στο σχολείο.

2. Κύριο Μέρος
– Αρχικές Εντυπώσεις: Οι πρώτες εικόνες από το νέο περιβάλλον και τα συναισθήματα.
– Μαθήματα και καθηγητές: Περιγραφή της εμπειρίας στις τάξεις και ο τρόπος που διδάσκουν οι καθηγητές.
– Σχέσεις με τους συμμαθητές: Προσαρμογή, φιλίες, και συναισθήματα συνεργασίας και αποδοχής από τους νέους συμμαθητές.

3. Επίλογος
– Ευχαριστίες για την υποδοχή και την καλή διάθεση.
– Ελπίδα για μια σχολική χρονιά γεμάτη γνώση και εμπειρίες.

 

[Υπόδειγμα Έκθεσης]

Αγαπητέ κύριε Διευθυντά,
Σας γράφω για να εκφράσω τις πρώτες μου εντυπώσεις από το νέο σχολικό περιβάλλον και να ευχαριστήσω το προσωπικό για τη ζεστή υποδοχή που μου επιφύλαξε. Η μετάβαση σε ένα νέο σχολείο ήταν για μένα ένα συναρπαστικό αλλά και απαιτητικό βήμα, και οι πρώτες μέρες εδώ μου έδωσαν σιγουριά και αυτοπεποίθηση.
Από την πρώτη μέρα που πέρασα το κατώφλι του σχολείου, ένιωσα ότι μπαίνω σε έναν χώρο γεμάτο γνώση και ευκαιρίες. Οι καθηγητές μας είναι πάντα πρόθυμοι να μας βοηθήσουν, εξηγούν τα μαθήματα με τρόπο κατανοητό και ενθαρρύνουν τη συμμετοχή μας. Έχω ήδη ξεχωρίσει μερικά από τα μαθήματα που μου κεντρίζουν το ενδιαφέρον, και αυτό με χαροποιεί ιδιαίτερα.
Οι συμμαθητές μου με υποδέχτηκαν με φιλική διάθεση, κάνοντας την προσαρμογή μου πολύ ευκολότερη. Έχουμε ήδη συζητήσει τα κοινά μας ενδιαφέροντα και δημιουργούμε όμορφες αναμνήσεις. Είναι σπουδαίο να νιώθω πως έχω βρει φίλους και υποστήριξη σε αυτό το νέο ξεκίνημα.
Σας ευχαριστώ, λοιπόν, για τη θερμή υποδοχή και ελπίζω η φετινή χρονιά να είναι γεμάτη γνώσεις και όμορφες στιγμές.

Με εκτίμηση,
[Όνομα Μαθητή]

 

 

Θέμα 2: Επιστολή σε ανεπίσημο ύφος προς φίλο

[Σχεδιάγραμμα]

Προς: Αγαπητέ φίλε/φίλη

1. Εισαγωγή
– Φιλικός χαιρετισμός και αναφορά στο νέο ξεκίνημα στο σχολείο.
– Ανυπομονησία να μοιραστεί τις πρώτες εντυπώσεις από το νέο σχολικό περιβάλλον.

2. Κύριο Μέρος
– Αρχικές Εντυπώσεις: Περιγραφή των συναισθημάτων και των πρώτων εντυπώσεων.
– Μαθήματα και καθηγητές: Σκέψεις για τα μαθήματα και πώς είναι οι καθηγητές.
– Σχέσεις με νέους συμμαθητές: Φιλίες και ευχάριστες στιγμές με τους νέους συμμαθητές.

3. Επίλογος
o Κλείσιμο με την ευχή να συναντηθούν και να μοιραστούν ακόμα περισσότερες εμπειρίες.

 

[Υπόδειγμα Έκθεσης]

Αγαπημένε μου φίλε,
Ελπίζω να είσαι καλά! Μόλις ξεκίνησα στο νέο σχολείο και έχω τόσα πολλά να σου πω για τις πρώτες μου εμπειρίες. Ήμουν αρκετά αγχωμένος στην αρχή, αλλά οι πρώτες μέρες μου εδώ ήταν γεμάτες ευχάριστες εκπλήξεις! Το σχολείο είναι πολύ μεγάλο, και την πρώτη μέρα λίγο χάθηκα, αλλά όλοι ήταν πολύ ευγενικοί και με βοήθησαν να βρω τον δρόμο μου. Οι καθηγητές είναι φιλικοί και, παρόλο που είναι αυστηροί, νοιάζονται πραγματικά να μας διδάξουν. Ειδικά στα μαθήματα που αγαπώ, νιώθω ότι μαθαίνω συνεχώς καινούργια πράγματα! Έχω κάνει ήδη μερικές γνωριμίες, και μάλιστα έτυχε να συναντήσω κι ένα παιδί που έχει το ίδιο πάθος για τα αθλήματα με μένα. Ήδη κανονίζουμε να παίξουμε ποδόσφαιρο μετά το σχολείο! Ανυπομονώ να βρεθούμε και να σου πω περισσότερα από κοντά.

Τα λέμε σύντομα!
[Όνομα Μαθητή]

 


 

Ενότητα 2η

Θεματική: Επικοινωνία στο σχολείο
Κειμενικό είδος: email / Ημερολόγιο

 

 

Θέμα 1: Email προς έναν φίλο μου (ένα δυσάρεστο γεγονός στο σχολείο)

[Σχεδιάγραμμα]

Προς: Αγαπητό φίλο
1. Θέμα Μηνύματος: Ένα δυσάρεστο περιστατικό στο σχολείο

2. Εισαγωγή

– Φιλικός χαιρετισμός και σύντομη εισαγωγή για την κατάσταση.

–  Ενημέρωση ότι θα μοιραστεί ένα δυσάρεστο γεγονός που συνέβη στο σχολείο.

3. Κύριο Μέρος

– Περιγραφή του περιστατικού: Λεπτομερής αναφορά του τι συνέβη (π.χ., καυγάς, παρεξήγηση, ή ατύχημα).

– Αντιδράσεις και συναισθήματα: Περιγραφή των συναισθημάτων του κατά τη διάρκεια και μετά το περιστατικό.

– Ενέργειες και αντιμετώπιση: Αναφορά στο πώς αντέδρασαν οι καθηγητές, οι συμμαθητές ή ο ίδιος στο γεγονός.

4. Επίλογος

– Εκφράζει την ελπίδα να μην επαναληφθεί το περιστατικό.

– Ευχαριστίες που τον άκουσε και προσμονή για να τα πουν σύντομα.

 

[Υπόδειγμα Έκθεσης]

Θέμα Μηνύματος: Ένα δυσάρεστο περιστατικό στο σχολείο
Γεια σου φίλε μου,
Ελπίζω να είσαι καλά. Σήμερα θα ήθελα να σου πω κάτι δυσάρεστο που συνέβη στο σχολείο και με προβλημάτισε αρκετά.
Χθες, την ώρα του διαλείμματος, προέκυψε ένας καυγάς ανάμεσα σε δύο συμμαθητές μας. Ξεκίνησε από μια παρεξήγηση για ένα αστείο, αλλά δυστυχώς η κατάσταση ξέφυγε γρήγορα και κατέληξε σε φωνές και χειρονομίες. Οι καθηγητές επενέβησαν για να τους χωρίσουν, αλλά όλοι μας νιώσαμε άβολα και στεναχωρηθήκαμε με την εξέλιξη. Προσωπικά, ένιωσα αμηχανία και στενοχώρια, καθώς δεν είναι ωραίο να βλέπουμε τέτοια περιστατικά στο σχολείο μας.
Ελπίζω ειλικρινά να μην επαναληφθεί κάτι τέτοιο και να συνεχίσουμε όλοι μαζί αρμονικά. Ευχαριστώ που με άκουσες και ανυπομονώ να τα πούμε από κοντά για να σου πω περισσότερα.

Τα λέμε σύντομα,
[Όνομα Μαθητή]

 

 

Θέμα 2: Ημερολόγιο (μια δύσκολη μέρα στο σχολείο)

[Σχεδιάγραμμα]

Τίτλος: Μια δύσκολη ημέρα στο σχολείο

1. Ημερομηνία

  • Αναφορά της ημερομηνίας και της ημέρας της εβδομάδας.

2. Εισαγωγή

  • Σύντομη αναφορά στο ότι η μέρα στο σχολείο ήταν δύσκολη και υπήρχαν πολλές προκλήσεις.
  • Έκφραση συναισθημάτων για τη γενική δυσκολία της ημέρας.

3. Κύριο Μέρος

  • Αναφορά στις δυσκολίες: Περιγραφή των γεγονότων που έκαναν τη μέρα δύσκολη, π.χ., πολλά διαγωνίσματα, εργασίες, καυγάδες με συμμαθητές ή άλλα απρόοπτα.
  • Αντιμετώπιση και συναισθήματα: Πώς αντέδρασε ο μαθητής, τι αισθάνθηκε και πώς τον επηρέασαν τα γεγονότα. Αν υπήρξαν άτομα που τον υποστήριξαν.
  • Μαθήματα που πήρε από την ημέρα: Κάτι θετικό ή μια σκέψη που τον βοήθησε να δει τα πράγματα διαφορετικά.

4. Επίλογος

  • Ελπίδα για καλύτερες ημέρες και θετική σκέψη για το μέλλον.
  • Ευχή να βελτιωθεί η κατάσταση ή να μπορέσει να ανταπεξέλθει καλύτερα την επόμενη φορά.

 

 

[Υπόδειγμα Έκθεσης]

Ημερομηνία: Τετάρτη, 25 Οκτωβρίου

Αγαπητό μου ημερολόγιο,
Σήμερα ήταν μια από τις πιο δύσκολες μέρες που έχω περάσει στο σχολείο. Αισθάνομαι εξαντλημένος και κάπως απογοητευμένος, γιατί όλα φαίνεται πως πήγαν στραβά. Η μέρα ξεκίνησε με ένα διαγώνισμα στα Μαθηματικά, το οποίο μου φάνηκε ιδιαίτερα δύσκολο. Παρά την προετοιμασία μου, δεν τα πήγα όπως θα ήθελα, και αυτό με απογοήτευσε αρκετά. Στη συνέχεια, είχαμε και μια απροειδοποίητη εργασία στην Ιστορία, που μας έπιασε όλους απροετοίμαστους. Λίγο αργότερα, ένας καυγάς ανάμεσα σε δύο συμμαθητές μας διέκοψε το μάθημα και προκάλεσε ακόμα περισσότερη ένταση.
Παρότι ένιωσα απογοήτευση, προσπάθησα να παραμείνω ήρεμος και να σκεφτώ θετικά. Ο φίλος μου, ο Νίκος, ήταν εκεί για να μου δώσει κουράγιο και μου θύμισε ότι όλοι έχουμε δύσκολες μέρες. Είμαι ευγνώμων που έχω τέτοιους φίλους να με στηρίζουν. Αύριο είναι μια καινούρια μέρα, και ελπίζω να είναι πιο ήρεμη και ευχάριστη. Θα προσπαθήσω να ξεχάσω τα αρνητικά και να συγκεντρωθώ στις επόμενες προκλήσεις.

Καληνύχτα,

[Όνομα Μαθητή]

 

Μη ξεχνάς!

Μπορείς να βρεις πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, θεωρία, ασκήσεις, φύλλα εργασίας, VideoΜαθήματα και τις λύσεις των ασκήσεων στο ολοκληρωμένο σχέδιο μαθήματος Γλώσσα Α’ Γυμνασίου

 Πίσω