Από το βιβλίο: Αρχαία Ελληνικά (Μτφρ.) Ομηρικά έπη: Ιλιάδα Β΄ Γυμνασίου, Μετάφραση Ιάκωβος Πολυλάς, της Ζωής Σπανάκου. Το βιβλίο θα διδαχθεί δύο (2) ώρες την εβδομάδα (σε συνεχόμενο δίωρο, εφόσον ο/η εκπαιδευτικός το επιθυμεί και καταστεί δυνατό) από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος Φεβρουαρίου:
ΕΝΟΤΗΤΕΣ | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ | ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Εισαγωγή σελ. 8 – 11 |
Αφού γίνει ανάκληση προηγούμενων γνώσεων από την Α΄ Γυμνασίου που αφορούν τα ομηρικά έπη, ο/η εκπαιδευτικός εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στο περιεχόμενο, το θέμα και τη δομή της Ιλιάδας. | 1 |
1η
Ραψωδία Α 1-53 |
1. Περιληπτική αναδιήγηση της ραψωδίας Α. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Α 1-53. Αξιοποιείται η εικόνα της σελ 19. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
2 |
2η
Ραψωδία Α 54-306 |
Αναλυτική επεξεργασία. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 4 |
3η
Ραψωδία Α 307- 431α |
Ανάγνωση. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 1 |
5η
Ραψωδία Α 431β- 612 |
1. Ανάγνωση της ραψωδίας Α 431β – 493. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Αναλυτική επεξεργασία Α 494-612. Αξιοποίηση του παράλληλου κειμένου στη σελ. 44. |
3 |
6η
Ραψωδίες Β, Γ |
1.Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών Β, Γ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Γ 121-244. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
2 |
7η
Ραψωδίες Δ, Ε, Ζ |
1. Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών Δ, Ε, Ζ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Ζ 369-529. Αξιοποίηση της εικόνας στη σελίδα 71 και του παράλληλου κειμένου στη σελ. 77. |
3 |
8η
Ραψωδίες Η, Θ, Ι |
1. Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών Η, Θ, Ι. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Ανάγνωση της ραψωδίας Ι 225-431. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
3 |
9η
Ραψωδίες Κ, Λ, Μ, Ν, Ξ, Ο |
Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών Κ, Λ, Μ, Ν, Ξ, Ο. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. | 1 |
10η
Ραψωδία Π |
1. Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Π. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Ανάγνωση ραψωδίας Π 1-100. 3. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Π 684-867. Αξιοποίηση της εικόνας στη σελ. 117. |
3 |
11η Ραψωδίες Ρ, Σ | 1. Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Ρ, Σ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Ανάγνωση της ραψωδίας Σ 478-616. Αξιοποίηση του παράλληλου της σελ. 127. |
2 |
12η
Ραψωδία Τ |
1.Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Τ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Ανάγνωση ραψωδίας Τ 1-152. Αξιοποίηση της εικόνας στη σελ. 131. |
1 |
13η Ραψωδίες Υ, Φ, Χ | 1. Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Υ, Φ, Χ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Χ 247-394. |
3 |
14η
Ραψωδίες Ψ, Ω |
1. Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Ψ, Ω. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.
2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Ω 468-677. |
4 |
Επανάληψη Συνολική θεώρηση του έργου | Αφιερώνεται χρόνος για γενική θεώρηση του έργου του Ομήρου. | 2 |
Σύνολο προβλεπόμενων διδακτικών ωρών | 35 ώρες |