Από το βιβλίο: Αρχαία Ελληνικά (Μτφρ.) Ομηρικά έπη: Ιλιάδα Β΄ Γυμνασίου, Μετάφραση Ιάκωβος Πολυλάς, της Ζωής Σπανάκου. Το βιβλίο θα διδαχθεί δύο (2) ώρες την εβδομάδα (σε συνεχόμενο δίωρο, εφόσον ο/η εκπαιδευτικός το επιθυμεί και καταστεί δυνατό) από τον Σεπτέμβριο έως το τέλος Φεβρουαρίου:

 

ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Εισαγωγή σελ. 8 – 11

Αφού γίνει ανάκληση προηγούμενων γνώσεων από την Α΄ Γυμνασίου που αφορούν τα ομηρικά έπη, ο/η εκπαιδευτικός εισάγει τους μαθητές και τις μαθήτριες στο περιεχόμενο, το θέμα και τη δομή της Ιλιάδας. 1
1η

Ραψωδία Α 1-53

1.   Περιληπτική αναδιήγηση της ραψωδίας Α. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Α 1-53. Αξιοποιείται η εικόνα της σελ 19. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα.

2
2η

Ραψωδία Α 54-306

Αναλυτική επεξεργασία. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. 4
3η

Ραψωδία Α 307- 431α

Ανάγνωση. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. 1
5η

Ραψωδία Α 431β- 612

1.  Ανάγνωση της ραψωδίας Α 431β – 493. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Αναλυτική επεξεργασία Α 494-612. Αξιοποίηση του παράλληλου κειμένου στη σελ. 44.

3
6η

Ραψωδίες Β, Γ

1.Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών Β, Γ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Γ 121-244. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα.

2
7η

Ραψωδίες Δ, Ε, Ζ

1. Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών Δ, Ε, Ζ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Ζ 369-529. Αξιοποίηση της εικόνας στη σελίδα 71 και του παράλληλου κειμένου στη σελ. 77.

3
8η

Ραψωδίες Η, Θ, Ι

1.  Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών Η, Θ, Ι. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Ανάγνωση της ραψωδίας Ι 225-431. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα.

3
9η

Ραψωδίες Κ, Λ, Μ, Ν, Ξ, Ο

Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών Κ, Λ, Μ, Ν, Ξ, Ο. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. 1
10η

Ραψωδία Π

1. Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Π. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Ανάγνωση ραψωδίας Π 1-100.

3. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Π 684-867.

Αξιοποίηση της εικόνας στη σελ. 117.

3
11η Ραψωδίες Ρ, Σ 1. Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Ρ, Σ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Ανάγνωση της ραψωδίας Σ 478-616. Αξιοποίηση του παράλληλου της σελ. 127.

2
12η

Ραψωδία Τ

1.Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδίας Τ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Ανάγνωση ραψωδίας Τ 1-152. Αξιοποίηση της εικόνας στη σελ. 131.

1
13η Ραψωδίες Υ, Φ, Χ 1. Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Υ, Φ, Χ. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2.  Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Χ 247-394.

3
14η

Ραψωδίες Ψ, Ω

1. Περιληπτική αναδιήγηση ραψωδιών Ψ, Ω. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου.

2. Αναλυτική επεξεργασία της ραψωδίας Ω 468-677.

4
Επανάληψη Συνολική θεώρηση του έργου Αφιερώνεται χρόνος για γενική θεώρηση του έργου του Ομήρου. 2
Σύνολο προβλεπόμενων διδακτικών ωρών 35 ώρες

 

 Πίσω