Από το βιβλιό: Αρχαία Ελληνικά (Μτφρ.) Ομηρικά έπη: Οδύσσεια, Α΄ Γυμνασίου, Μετάφραση: Δ. Ν. Μαρωνίτης, των Μαρίας Σαμαρά – Κωνσταντίνου Τοπούζη. Βιβλίο μαθητή:
ΕΝΟΤΗΤΕΣ | ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ | ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ |
Πρόλογος- Εισαγωγή
1-4, 6-8. |
Το περιεχόμενο των ενοτήτων 9 και 10 ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να το αξιοποιήσει κατά τη διδασκαλία του κειμένου όπως εκείνος/η κρίνει προσφορότερα.
Ο/Η εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα αντί της εισαγωγής του βιβλίου να επιλέξει τα αντίστοιχα κεφάλαια από το βιβλίο «Ιστορία της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας», τα οποία είναι πιο εύληπτα για τους μαθητές και τις μαθήτριες από αυτά του σχ. εγχειριδίου: σελ. 13-17, 25-30. Επισημαίνεται ωστόσο ότι η διδασκαλία των κεφαλαίων από αυτό το βιβλίο πρέπει να γίνεται ταυτόχρονα με τη διδασκαλία του κειμένου και όχι αυτόνομα. Οι τεχνικοί τρόποι που χρησιμοποιεί ο Όμηρος (σελ. 25-26) επί παραδείγματι είναι σκόπιμο να κατανοηθούν από τους μαθητές και τις μαθήτριες με εργασία επί του κείμενου και όχι ανεξάρτητα. |
1 |
1η
Ραψωδία α 1-25 |
Περιληπτική αναδιήγηση της ραψωδίας α.
Αναλυτική επεξεργασία. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
1 |
2η
Ραψωδία α 26-108 |
Αναλυτική επεξεργασία. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 1 |
3η – 4η
Ραψωδία α 109- 360 |
Ανάγνωση. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Αξιοποίηση της εικόνας του ανακτόρου του Νέστορα στη σελ. 37. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 2 |
5η
Ραψωδία α 361- 497 |
Αναλυτική επεξεργασία. Αξιοποίηση της εικόνας του ανακτόρου της Πύλου στη σελ. 43. Αξιοποίηση του παράλληλου κειμένου στη σελ. 42. | 2 |
6η
Ραψωδίες β, γ, δ |
Περίληψη. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 1 |
7η
Ραψωδία ε 1-164 |
Ανάγνωση. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 1 |
8η
Ραψωδία ε 165-310 |
Αναλυτική επεξεργασία ε 165-251. Ανάγνωση ε 252-310.
Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
2 |
9η
Ραψωδία ε 311-420 |
Ανάγνωση. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Αξιοποίηση παράλληλου κειμένου σελ. 66. | 1 |
10η
Ραψωδία ε 421-552 |
Ανάγνωση. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 1 |
11η
Ραψωδία ζ 139-259 |
Περιληπτική αναδιήγηση της ραψωδίας ζ. Αναλυτική επεξεργασία ζ 139-259. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 2 |
12η
Ραψωδίες η, θ, ι |
Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών η, θ, ι (σελ. 79,80, 90). Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 1 |
13η
Ραψωδία θ 550- 688 |
Ανάγνωση. Αξιοποίηση των εικόνων σελ. 86-87. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 1 |
14η
Ραψωδία ι 240-512 |
Αναλυτική επεξεργασία. Αξιοποίηση των εικόνων σελ. 90-
93. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
2 |
15η
Ραψωδία ι 513-630 |
Ανάγνωση. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 1 |
16η Ραψωδίες κ, λ
17η Ραψωδία λ 376- 433, 522-604 |
1. Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών κ, λ.
2. Ανάγνωση λ 376-433, 522-604. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
1 |
18η, 19η, 20η, 21η
Ραψωδίες μ, ν, ξ, ο, π, |
Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών μ, ν, ξ, ο, π. (σελ. 111, 112, 115, 120, 121).
Ανάγνωση π 1-172 (σελ. 123-125). Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
2 |
22η
Ραψωδία π 185- 336 |
Αναλυτική επεξεργασία. Αξιοποίηση του παράλληλου κειμένου (σελ. 129). | 2 |
23η, 24η
Ραψωδίες ρ, σ, τ, υ |
Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών ρ, σ, τ, υ (σελ. 131, 133, 135, 136). Ανάγνωση ρ 331-376, τ 112-198.
Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. |
1 |
25η, 26η
Ραψωδίες φ, χ |
Περιληπτική αναδιήγηση των ραψωδιών φ, χ (σελ. 141,146). Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Αναλυτική επεξεργασία χ 1-446. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 3 |
27η
Ραψωδία ψ 89-380 |
Αναλυτική επεξεργασία. Αξιοποίηση του παράλληλου κειμένου (σελ. 156). | 2 |
28η
Ραψωδία ω |
Περίληψη. Επισήμανση των κύριων σημείων που βοηθούν στην εξέλιξη του μύθου. Εκτός από τα παράλληλα κείμενα. | 2 |
Επανάληψη Συνολική θεώρηση του έργου | Αφιερώνεται χρόνος για γενική θεώρηση του έργου του Ομήρου. Επανεξετάζονται ο ομηρικός μύθος, τα στοιχεία πολιτισμού, οι θρησκευτικές αντιλήψεις, οι κώδικες ηθικής, η κοινωνική οργάνωση και οι τρόποι και οι τεχνικές αφήγησης. | 2 |
Σύνολο προβλεπόμενων διδακτικών ωρών | 35 ώρες |